تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

ضمانت بازگشت

بازگشت 7 روزه محصول

سندلوس صمغ نوعی درخت زرد شفاف و بسیار شبیه کهربا ست  ولی بوی خوبی ندارد . سندلوس بر دو نوع است : اگر یک نوع ان  را برروی اتش بگیرند نرم و رقیق  می گردد و نوع  دوم را اگر بر  روی  اتش  بگیرند به  هم  می اید و جمع می شود از این  میان نوع اول بسیار  بهتر از  نوع دوم است  .

از سندلوس در داروها استفاده  میشود  . سندلوس اثر فوق العاده ای برای درمان خون ریزی  بینی و بند  اوردن  خون ریزی جراحت ها دارد .  همچنین بهترین دارو برای  اسهال خونی و خون بالا  اوردن است  .  سرما خوردگی به وسیله ء سندلوس بر طرف  می شود لثه را  محکم می کند  و داروی خوبی برای دندان درد است  . سندلوس را  اگر داغ  کنند و بر  روی موضع  ورم کرده بدن بگذارند وببندند بسیار  مفید است

.

 

سنگ ماه  (  moon   stone   )

این سنگ  مات و شفاف و به رنگهای شیری سفید  مایل  به  ابی یافت می  شود و درخشندگی نظیر ماه دارد .

خواص و فواید سنگ ماه

سنگ ماه  احساسات  و  عواطف را تحریک  میکند و استفاده  از ان  برای کسانی که روحیه ای خشک و سرد دارند  توصیه می شود  .

همچنین استفاده از ان ( به ویژه خانومها) برای تقویت هورمونی و ترشحی وتنظیم  ومتعادل کردن انها  بسیار مفید است  .  لذا در  هنگام اختلالات هورمونی و کم کاری یا پر کاری غدد بدن  هم چون هیپوفیز. تیروئید و  پانکراس از  این  سنگ  میتوان  استفاده  کرد  . و ان را بر روی چاکراهای مخصوص نزدیک این غدد گذاشت به گردن انداختن این  سنگ از حمله های   عصبی  نظیر صرع  .  میگرن   وجنون جلو گیری  کرده و برای درمان انها مفید است  .

سیترین  (  citrine)

سیترین در گونه رنگ های  زرد  روشن تا طلائی مایل به  قهوه ای جزء  گروه  کوارتز به شمار می رود  . بیشتر نگین های سیترین به کار رفته در صنعت  جواهر سازی حقیقی نیستند بلکه امیتیست یا کوارتز  دودی هستند که بوسیله ء  حرارت زیاد  تغییر رنگ  یافته اند  .

بلورهای سیترین که با روش حرارت  زیاد خوش رنگ تر شده اند  . زمینه های قرمز رنگ داشته  و پدیدهء چند رنگی ندارد و فقط  بلورهای طبیعی این گونه  پدیدار  می شوند .

خواص و فوائد

استفاده از سیترین دستگاه گوارش و  رو ده ها را تقویت می کند و سموم بدن را دفع می نماید  .  همچنین سیترین  متابولیسم  بدن را تنظیم می کند و برای درمان  یبوست  فایده  دارد از سیترین در  درمان بیماری دیابت  بسیار  استفاده می کنند  . همراه داشتن ان نیز برای کسانی  که دچار افسردگی و عصبانیت می شوند ویا میل به خودکشی داشته و  تعادل روحی ندارند مفید است و سبب تقویت  اعصاب می شود .

عقیق

عقیق در  رنگ های قرمز .  زرد  . خاکستری  .و  سفید یافت  می شود . بسیاری از  او قات سنگ عقیق  را به دلیل کم رنگی  رنگ امیزی می کنند که  برای قرمز رنگ کردن ان  عقیق را  داخل محلولی از  نیترات اهن  وبرای زرد رنگ کردن ان . در اسید هیدروکلریک می گذارند و پس از اشباع به  ارامی ان ها را حرارت میدهند   .  معروف ترین وبهترین عقیق  بنا بر انچه معصومان (ع)  فرموده اند  : عقیق  یمن است

خواص و فواءد سنگ عقیق

از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان  عقیق را سنگ مقدسی  می دانسته اند  .  و ان را  از  خود  دور  نمی کردند عقیق  سنگی است که ان را حرز و  حامی  انسان در  مقابل  بلایا و حوادث  بویژه در  جنگها می شمارند و برای افزایش در امد و رونق کسب وکار و اسان شدن  کارها بسیار مفید است   .

عقیق برای جلوگیری از خون ریزیهای شدیدبه  ویژه بانوان بسیار  فایده دارد  .  همچنین برای تقویت نقاط مختلف  بدن  و برقراری  تعادل وهماهنگی  در انها مفید است . عقیق  انرژی فراوان داردو علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط سبب  پاک سازی هاله  از  انرژی های منفی می شود  همچنین  عقیق برای  تعالی  روح و شادابی و ارامش ان و بر طرف شدن  غم و ناراحتیهای روحی  بسیار مفید است  .

 

..

فیروزه  (  Turquoise)

این سنگ از فسفات الومین به رنگ  فیروزه ای  غده ای شکل تشکیل می شود . ماده رنگی موجوددر ان  مس  واهن است بیشتر فیروزه ها در  شکاف  سنگهایی یافت  می شود که  منابع  غنی  از الومینیوم  هستند  .

تغییر رنگ  در فیروزه در  نتیجه تابش نور افتاب ،تبخیر  اب  طبیعی موجود در  ان ،  پاکی و کدورت هوا وبرخورد چربی  و مواد شیمیاییبا ان صورت  میگیرد . به همین دلیل بهتر  است در هنگام  شستن دست ها انگشتر فیروزه را از انگشت بیرون اورده  شود .

فیروزه دارای  خلل و فرج  طبیعی است  که انها را با تزریق مواد پلاستیکی  می پوشانند وفیروزه را سخت می کند  ، همچنین به دلیل خلل و فرج فراوان در توده فیروزه برای خوش رنگ کردن ان از نمک های مس  و انیلین استفاده می نماید  .

..https://takjawaher.ir/

 

خواص و فواید

نگاه به فیروزه  چشم را  تقویت میکند  و استفاده از  سرمه  ان  و همچنین گذاشتن ان  بر  روی چشمها برای تقویت چشم و درمان بیماریهای  چشمی مفید است . گذاشتن  ان بر  روی چاکرای گلو برای درمان  گلو درد تقویت   تارهای صوتی و درمان  بیماری های  ریوی و تنفسی موءثر مینماید  .

فیروزه قلب را  تقویت می کند و سعه صدر میدهد  این سنگ افسردگی های روحی  و روانی و همچنین  ناراحتیهای  عصبی را درمان میکند و باعث ارامش میشود  .استفاده از انگشتر یا گردنبندی  از ان ، برای دور کردن انرژی های منفی به ویژه  چشم  زخم و اثار ان بسیار  مناسب  است . این سنگ مانند عقیق حرز بسیار مهمی در برابر حوادث و بلایا  به شمار  می رود و برای  اسان  شدن  کارها  و رونق در کسب و کاربسیار  مفید   می نماید  .

کریستال  سنگ

بلور یا کریستال :  سنگی  سفید ، بی رنگ و شفاف  و از گروه  کوارتزهابه شمار می رود کریستال در زبان یونانی به  معنای یخ است و در قدیم مردم ان را به این  نام می خواندندجون گمان  میکردند که  کریستال اب منجمد است  .

کریستال هادر  تمام نقاط جهان به  فراوانی  یافت  می شودو از  ان برای ساختن لوستر ، ظروف  گوناگون  ، ازاء دوربین و اشیاء دیگر  استفاده می کن ند  در مواردی نیز برای شبیه سازی برلیان  و دیگر نگین های جواهرات کم ارزش کریستال را به کار میگیرند .

کریستال ها در مقابل اشعه ایکس و تشعشعات رادیویی دودی رنگ می  شوند  لکن هیچ نوع اسیدی  بر ان تاثیر نمی گذارد  .

.

https://takjawaher.ir/

خواص و فواید

معصومان (ع)از بلور به نیکی نام اورده اند و  سنگ شناسان فواید فراوانی را برای ان ذکر  کرده اند .استفاده  از  کریستال برای درمان  بیماریهای غده تیروئید بسیارموثر بوده و دردهای عضلانی و ناحیه ستون فقرات را تسکین می دهد . نگاه کردن به کریستال نیز چشم را تقویت می کند و استفاده از ان برای درمان بیماری های  چشمی  موثر است .  کریستال  انرژی مثبت قوی دارد   و انرژی های منفی  را از  محیط اطراف دور می کند و سبب ارامش وتعادل روح و تقویت اعصاب میگردد  .

کوارتز

کوارتز در  رنگ های مختلفی چون دودی،ابی، صورتی، قرمز،و بی رنگ  یافت می شود ،کوارتز دودی اشاره به رنگ ان است و در گونه رنگ های  دودی روشن تا قهوه ای تیره  حتی  سیاه یافت می شود که  اگر خیلی تیره باشد موریون خوانده می شود رنگ کوارتز صورتی نیز ثابت نیست و ممکن است رفته رفته تغییر کند

خواص و فواید کوارتز دودی

کوارتز دودی سبب تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن و رفع انقباض و گرفتگی  انها می شود وبه رباط ها و زانوهانیرو می بخشد همچین سنگی  درد زداست که دردهای کمر و عضلات را تسکین میدهدهمراه داشتن کوارتز دودی برای کسانی که اندامی   ضعیف دارندمناسب است چرا که با انرژی مثبت فراوانی که انتقال میدهد سبب تقویت قوای بدن انها می شود .

استفاده از ان رابرای کسانی سفارش می کنند که دچار منفی بافی و افسردگی گردیده اند و ناامیدند . همراه داشتن کوارتز دودی در طول روز  برای افزایش اراده و قدرت تصمیم گیری مناسب است وسپرمحافظی در برابر نیروهای منفی وتشعشعات میباشد

خواص و فوائد کوارتز ابی

کوارتز ابی سنگ سبب تقویت  سیستم ایمنی بدن بویژهدر برابر اشعه های مضر می گرددلذا قرار دادن اندر کنار تلوزیون و کامپیوترمناسب است . این  سنگ بر  چاکرای گلو بسیار تاثیر گذار  بوده و حنجره و ریه ها را تقویت می کند . استفاده از ان  برای دفع افسردگی  و دلتنگی به ویژه برای کسانی که در غربت به سر می برند مفید است

خواص و فواید کوارتز صورتی

کوارتز صورتی با انرژی فراوانی که از خود می پراکندبرای تقویت قلب ،پایین اوردن فشار خون و تنظیم دستگاه  گردش خون،بازشدن گرفتگی رگها و درمان بیماریهای قلبی و سرطان خون بسیار مفید است .

همچنین از این سنگ قرن ها برای درمان مشکلاتنازایی و تقویت  قوه باروری هر یک از جنسیتها استفاده می کردنداگر از بی خوابی و اشفتگی روحی در هنگام استراحت خود رنج می برید بر روی زمین دراز بکشیدو کوارتز صورتی را در دست بگیرید به  راحتی استراحت میکنیدهمچنین  همراه داشتن این سنگ افسردگی و نگرانیهای درونی را از بین می برد و فشارهای روحی  وارد شده رادرمان می کند همراه داشتن ان رابرای  کسانی سفارش می کنند که روحیه خشک ،سرد وبی احساس دارند  .چرا که روحیه بخشش ، محبت ،دوست داشتن ، و عشق ورزی را در انها می افزاید .

https://takjawaher.ir/

خواص و فواید کوارتز شیری( شفاف )

امروزه به طور وسیعی از کوارتز شیری در درمان استفاده می کنند . لذا به ان کوارتز شفا بخش اعظم نیز می گویند کوارتز شیری در هر جای بدن که قرار گیرد انرژی ان قسمت را فوق العاده افزایش می دهد لذا برای  رفع خستگی  و ترمیم و بازیابی قوا بسیار  مناسب است

کوارتز شیری سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و غدد و هورمونهارا  فعال و تنظیم می نماید  . رومیان نیز در گذشته برای کاهش تب ،درد و ورم  از ان استفاده می کردند . گذاشتن قطعه ای از کوارتز شیری را در محل کار و خانه سفارش میکنند

زیرا علاوه بر دفع نیروهای منفی از محیط سبب تعادل روح وتحرک و پر انرژی شدن بدن می شود  .

کهربا ( Amber)

کهربا در حقیقت صمغ فسیل و سخت شده  نوعی درخت در دورهء  ائوسن یعنی حدود ۵۰ میلیون سال قبل است که در بعضی از انها حتی گیاهان و حشرات  نیز دیده می شود  کهربا در اصل ” کاه ربا “است به همین دلیل اگر ان را بر دست بمالند تا گرم  شود گیاه و کاه خشک را  می رباید  . کهربا به رنگ  زرد مایل به  قهوه ای عسلی بوده و ان را طلای شمال نیز می نامند وجزء قدیمی ترین جواهرات است .

کهربا به علت دارا بودن حباب های هوا و ترک ها یا شکاف های مویی ( در نتیجه فشارهای داخلی ) شفافیت خود را از دست میدهد که برای خارج کردن حباب های هوا و مایعات از درون کهربا ان را در  روغن شلغم می جوشانند و به این ترتیب بر مرغوبیت ان  می افزایند .

.

خواص وفواید کهربا

کهربا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای درمان الرژی ها و ناراحتی های پوستی بسیار فایده دارد . مالش کهربا بر روی نقاط دردناک نواحی پشت و مفاصل و نقاطی که ورم ان تازه و گرم است ، تاثیرخوبی دارد کهربا بهترین علاج برای بند اوردن خون ریزی بوده و برای تقویت معده نیز مفید  است کهربا دارای ارتعاشات مغناطیسی فراوان و قوی بوده و برای درمان بیماری های عصبی  به ویژه میگرن و تعادل بخش های مختلف مغز مفید است .

لاپیس _ لازولی (لا جورد)

لاپیس لازولی که نام دیگر ان  لاجورد است نسبت به حرارت و فشارمحلولهای گرم و اسید ها و محلولهای قلیایی بسیار حساس است ناخالصی های پیریت و شیارها و خطوط طلایی رنگ در سنگ لاجورد باعث جلوه بیشتر ان می شود و دلیل دیگری بر اصالت سنگ مورد استفاده است  لاپیس_ لازولیبه رنگ لاجوردی ، ابی سیر و زمانی مایل به زرد و گاهی هم سبز مایل می شود

.

خواص و فوائد لاجورد

گذاشتن این سنگ بر روی چاکرای گلو برای گرفتگی سینه و گلو ، تقویت تارهای صوتی، درمان تیروئید و بیماریهای تنفسی نظیر برونشیت بسیار مفید است .

به همراه داشتن لاجورد صرع را دور میکند  وگذاشتن ان بر محل دردناک ، برای تقویت سیستم عصبی و تسکین درد کاربرد موءثر دارد هچنین سنگی است که به انسان ارامش میدهد و برای درمان عصبانیت ، استرس، هیجان و رفع بی خوابی تاثیرات خوبی دارد .

لعل  (  Garnet   )

لعل یا گارنت در رنگ های مختلف قرمز ، زرد ، سبز  و  قهوه ای مسی رنگ وجود دارد .

خواص وفواید

استفاده از لعل به ویژه قرار دادن ان بر  روی چاکرای قلب برای درمان  بیماری های خونی، تنظیم  فشار خون و جلوگیری از خون ریزی شدید مفید است . قرار دادن ان بر روی مفاصل و ستون فقرات  ،برای تقویت ان ها فایده  دارد ودر درمان بیماریهای ان ها موءثر است همچنین   استفاده از انها در چاکرای ستون فقرات ،سیستم ایمنی و سطوح انرژی  درونی را بالا می برد و انرژی حیاتی را می افزاید

لعل غم و غصه وخوابهای پریشان را  دور  می کند وعشق  و  شور به زندگی را در انسان پدید می اورد

مالاکیت (  Malachlte)

این سنگ از کربنات طبیعی مس در  گونه رنگ های سبز  روشن تا سبز پررنگ و زیبا پدید می اید . این  سنگ در برابر اب ، اسیدها ، حرارت و امونیاک بسیارناپایدار می نماید  . لذا بهتر است ان را در نمک خشک دریا شست و شو دهند .

خواص و فواید مالاکیت

مالاکیت  با چاکرای قلب در ارتباط است و جواهری است که بسیار مورد علاقه  مصریان باستان ، یونانیان و رومی ها بوده است وان را بشکل  پودر در می اورده و به عنوان سرمه در چشم استفاده میکرده اند . مالاکیت برای درمان  اختلالات و ناراحتی های قاعده گی زنان و درمان نازائی موءثر است همچنین به زنان حامله نیرو می بخشد و زایمان را اسان می کند . به همین دلیل  در قرون وسطا به سنگ قابله مشهور بوده است . مالاکیت از بدن سم می زداید و در دفع بیماری و عفونت به بدن کمک می کند

همچنین برای نقاط درد ناک و ضرب دیده و عضلات منقبض مفید است ، مالاکیت انرژی های منفی درونی و بیرونی رااز شخص دور می نماید و روح امید و نشاط زندگی را در او پدید می اورد  .

مرجان  ( Coral  )

واژه مرجان در زبان یونانی به معنای ناشناخته است و در رنگ های قرمز ،صورتی ،سفید ،سیاه و ابی یافت می شود . مرجان توسط جانوران بسیار کوچک مرجانی به نام پولیپکه در حفره های سنگ های بستر دریاها قرار می گیرند و از خود مواد اهکی ترشح می کنند در گذر زمان بوجود می اید

بهترین و مرغوب ترین مرجان به رنگ قرمز است شاخه های مرجان طبیعی و دست نخورده مات بوده و پس از جلا دادن  دارای جلای شیشه ای میشود . مرجانها به گرما ، اسید وهر نوع مایعات بسیار گرم و حساس اند و در گذرزمان ، رنگ ان کم رنگ می شود .

.

خواص وفواید مرجان

استفاده از مرجان سرخ ، بصورت گردنبند ، دست بند  یا تسبیح ، برای درمان و تقویت قلب و تنظیم  و فعال کردن سیستم خون سازی بدن مفیداست و برای کسانی که به بیماریهای کم خونی ، پایین بودن فشار خون و بیماریهای زنانه و نازایی مبتلا هستند اثر مطلوب دارد . استفاده از ان به ویژه قرار دادن ان بر روی ناحیه ء شکم انرژی حیات بدن را دو چندان می کند ومتابولیسم بدن را تنظیم وفعال می کند و برای تقویت معده و دستگاه گوارش مفید است . همچنین بر گردن اویختن ان اثر سحر را باطل می کند و اثار ان را دفع مینماید .

هماتیت (  Hematite  )

هماتیت سنگی سیاه رنگ است و در احادیث ،به حدید صینی تعبیر شده است هماتیت را سنگ خون نیز می نامند . علت نام گذاری ان خونی رنگ شدن مایعات خنک کننده ، هنگام برش هماتیت  است .از ان رو که هماتیت اهن بسیاری داردسفارش می کنندکه انرا نشویند.

خواص و فواید هماتیت

هماتیت عمل قلب را تقویت می کند و گردش خون را فعال و منظم می سازداز دیر باز نیز از ان برای درمان بیمار ی های خونی   فشار خون ، ناراحتی های انسداد رگ ها استفاده می کردند . چون خون را صاف و رقیق می کند و اثر فوق العاده ای در درمان  کم خونی دارد وسبب خون سازی می شود . همچنین از خون ریزی های داخلی جلو گیری می کند و در بند امدن خون ریزی و بهبود جراحات موءثر است و در تسکین دردهای ارتروز و انقباضات ماهیچه ای کاربرد دارد .

سنگ هماتیت حرزی به شمار می رود که سحر را دفع میکند و اثر ان را  خنثی می سازد و برای محافظت از جانوران موذی و حفظ از خطرها به ویژه در جنگ کاربرد بسیاری دارد  .

یاقوت

یاقوت در چهار رنگ اصلی قرمز ، زرد ،کبود و سفید ،در درجه های مختلف از جهت کمی و زیادی رنگ شفافیت وتیرگی یافت می شود  یاقوت بعد از الماس سخت ترین سنگ است که هیچ سوهانی به جز الماس بر ان کارگر نمی افتد و بر روی اتش دوام بسیار دارد .

بلورهای یاقوت کانیهای مهمان فراوان در خود دارد  که به صورت سوزنی ویا تجمعی از بلورهای سوزنی هستند ، با کانیهای مهمان یاقوت واقعی  را از مصنوعی می توان شناخت . دیگر راههای تشخیص یاقوت ، گذراندن اشعهء ماوراء بنفش از یاقوت طبیعی است ولی انواع مصنوعی ان چنین خاصیتی را ندارند . همچنین وجود حباب هوا و شکستگی های درونی نیز راه دیگری برای تشخیص یاقوت طبیعی از مصنوعی است .

بهترین رنگ در یاقوت سرخ ، قرمز خالص با سایه های ابی رنگ به شمار می رود که به خون کبوتر تشبیه شده است . دربازار  انواع یاقوت های سرخ بدلی را می توان یافت  .  اسامی تجاری متعددی دربارهء نگین های سرخ طبیعی رواج یافته که گمراه کننده اند ،مانند یاقوت سرخ بالاس که در حقیقت سنگ اسپینل است ویا یاقوت سرخ کیپ  که سنگ گارنت است ویا یاقوت سرخ سیبری که چیزی جز تورمالین قرمز نیست و همچنین کانی های دیگری که به علت تشابه در رنگ و خواص اپتیکی ممکن است در نظر اول با یاقوت سرخ اشتباه شوند  .

خواص و فواید یاقوت قرمز

یاقوت قرمز برای درمان بیماران قلبی و مبتلایان به سرطان خون به کار رفته و عامل تصفیه وتنظیم    فشار خون است.

اویختن سنگ یاقوت بر گردن ، مانع لخته شدن خون در بدن گردیده واز سکته جلوگیری می کند .

یاقوت قرمز در درمان  ناتوانی های جنسی و درمان ناباروری و دردهای قاعدگی نیز  تاثیر می گذارد و علاوه بر ان به اسان شدن زایمان زنان نیز کمک می کند  . همچنین اگر کسی یاقوت به همراه داشته باشد به بیماری های ویروسی  خطرناک و واگیردار به ویژه طاعون مبتلا نمی شود اگر ان را دائما” با خود داشته باشد در چشم مردم با هیبت و شکوه جلوه گر می شود و کسب و کار و درامدش رونق می گیرد

خواص و فواید یاقوت زرد

استفاده از یاقوت زرد برای تنظیم  متابولیسم بدن وتقویت دستگاه گوارش به ویژه روده ها مناسب است بدن را از سموم پاک گرده وناراحتی های کبد و کیسهء صفرارا بر طرف می سازد . همچنین یاقوت زرد از خستگی های روحی می کاهد و برنشاط روح  می افزاید و برای کسانی که خوابهای پریشان و کابوس میبیند مفید است.

خواص و فواید یاقوت کبود

واژه مترادف یاقوت کبود” سفیر”است که به معنای ابی در زبان یونانی  است ودر رنگ های ابی نیلی و سیاه یافت می شود یاقوت کبود با چاکرای تاج و پیشانی در ارتباط است  وسنگی بسیار پر انرژی است ونیروی پاک سازی و شفابخشی فوق العاده دارد . یاقوت کبود اعصاب بدن را تقویت و ارام می کند  و برای درمان  بیماریهای صرع ، رعشه ،سردردهای عصبی و میگرن مفید است و برای درمان سرگیجه و بی خوابی نیز کاربرد موثری دارد .

همچنین سنگ مفیدی برای تسکین دردهای رو ماتیسمی و مفصلی ، دردهای جراحتی ونقرس به شمار می رود .

شستن پوست با اب یاقوت کبود و نیز مالش ان بر روی پوست برای رفع جوش های صورت و حساسیت های پوستی مفید است و برای درمان تیروئید بیماری های لوزه ها و تقویت تارهای صوتی نیز به کار می رود .

.

یشم

رنگ این سنگ از سبز به سیاهی متمایل است وبیشتر در کشورهای اسیای شرقی یشم را سنگ مقدس  وحامی یاد می کنند .

خواص و فواید یشم

بر گردن اویختن یشم به طوری که در برابر معده قرار گیرد ،  سبب تقویت معده می گردد . و ناراحتی های معده و دستگاه گوارش  را درمان می کند . همچنین برای درمان ضعف و التهاب کلیه وسنگ کلیه موءثر موءثر است و نیز سبب  تنظیم سوخت  و ساز بدن ومتعادل کردن بدن است . سنگ یشم قلب و دستگاه گردش خون را تقویت می کند وبرای درمان مشکلات قلبی مناسب  است . یشم به عنوان سنگ حامی و حرز به کار  می رود ، به همراه داشتن یشم و یا قرار دادن ان در محل کار یا گوشه ای از اتاق نیروهای منفی را از محیط  دور می کند  و شادی و ارامش خاصی به روح می بخشد  .

ابنوس

ابنوس چوبی سیاه رنگ ، بسیار سخت و محکم و سنگین وزن است به طوری که بر خلاف چوبهای دیگر روی اب نمی ایستد و داخل اب فرو می رود بهترین نوع ان ، صاف، سیاه رنگ و بدون خط میباشد .

خواص و فواید ابنوس

از سوزاندن ابنوس ، بوی خوشی بلند می شود . ابنوس ، سنگ و مثانه را نرم و دفع و برای درد شکم نیز مفید است.